1. Część finansową aplikacji należy podzielić na 3 części:
a) sprzedaż stacjonarna - tutaj trzeba zarejestrować kartę płatniczą w aplikacji podając tam tylko 16 cyfr z karty. W aplikacji jest lista punktów stacjonarnych. W tych punktach zarabiamy dla Ruchu płacąc WYŁĄCZNIE zgłoszoną kartą (poza BP i Tesco, ale o tym poniżej). Wchodząc do sklepu widzicie jaki procent z dokonanej przez Was transakcji idzie do Klubu. Baza nie jest zbyt duża, ale będzie się powiększać. Wielu przedsiębiorców wolało poczekać na start, zobaczyć jak to będzie działać. Ale prawda jest taka, że nie jesteśmy w stanie dotrzeć do wszystkich. Nasz zespół tworzą 4 osoby, z czego dwie są raczej uziemione za biurkiem. Dwie osoby nie są w stanie w krótkim czasie objechać całego Śląska w poszukiwaniu partnerów. To żmudna robota. Stąd nasza prośba o pomoc. Wskazujcie nam punkty/sklepy, w których kupujecie, albo takie, o których wiecie, że należą do sympatyków Ruchu. My tam uderzymy i zaprosimy do programu. Z Waszą pomocą ta baza szybko się powiększy, punkty partnerskie możemy mieć w każdym mieście.
b) zakupy internetowe - na ten moment to jest największa siła. Ponad 1000 sklepów, wiele dużych marek. Tu również widzicie ile procent od transakcji wpada do Ruchu. Do zakupów internetowych nie jest potrzebne zgłoszenie karty płatniczej. Tutaj forma płatności jest dowolna, także za pobraniem. Żeby % z zakupów internetowych wpadł do Klubu wystarczy wejść do wybranego sklepu z aplikacji Ruchu, czyli wybrać go z listy. Można to zrobić także z komputera, co dla wielu jest dużo wygodniejsze, także dla mnie. Wystarczy wejść na stronę
www.aplikacja.ruchchorzow.com.pl, zalogować się na te same dane, co do aplikacji i wchodzicie do panelu swojego profilu. W tym miejscu również możecie wybrać sklep internetowy i ruszać na zakupy (procenty także lecą do Klubu). Poza tym w panelu możecie zobaczyć wszystkie dokonane przez Was transakcje, zobaczyć ile i u kogo wydaliście, ile zarobiliście dla Ruchu. Wszystko jest transparentne.
c) BP i Tesco - te dwie marki weszły do programu na swoich zasadach, może mniej wygodnych dla klientów, ale lepiej mieć taką formę wsparcia niż żadną. Żeby dostać zwrotkę z BP i Tesco trzeba korzystać z kart przedpłaconych. Jak je zdobyć, jak zgłosić i używać opisałem szczegółowo tutaj:
http://www.ruchchorzow.com.pl/aktualnos ... p-i-tesco/
Choć wydaje się to kłopotliwe mamy mnóstwo zapytań o te karty, sporo kibiców już je odebrało. Wysilić się trzeba tylko na początku, jednorazowo. Mega potencjałem są zwroty z tankowania.
2. Wszystkie Wasze transakcje możecie zobaczyć w swoim panelu logując się na kompie, o czym pisałem wyżej. Nie wpadają one tam od razu. To tak jak w bankach, wszystko musi się zweryfikować, zaksięgować itp. dopiero pojawia się w wykazie transakcji. Wszystko zależy od systemów, na jakich pracują sklepy. Czasem to godzina, a czasem 2 dni.
3. Pamiętajcie, by odróżniać partnerów stacjonarnych od internetowych. Jeśli wśród internetowych jest np. Castorama, to nie uzyskacie zwrotki płacąc stacjonarnie zgłoszoną kartą. Może w przyszłości dołączą także stacjonarnie
4. Jeśli ktoś nie potrafi się zalogować, bo nie znalazł/nie dostał linku aktywacyjnego, może wysyłać do nas informacje na adres
[email protected]. Wysyłajcie tam adresy mailowe na jakie próbowaliście się zarejestrować. Ręcznie postaramy się wygenerować Wam nowe linki aktywacyjne.
5. Wspominacie o dużych sieciówkach, których Wam brakuje. Nie od razu Kraków zbudowano. Zaczynamy z pewnego, moim zdaniem i tak bardzo dobrego poziomu. Od nas teraz zależy jak to się rozwinie. Jeśli jako kibice wygenerujemy spore obroty u naszych partnerów, jeśli użytkowników apki będzie dużo, z zupełnie innej pozycji ruszamy na rozmowy z sieciówkami (mam tu na myśli sprzedaż stacjonarną). To wszystko dopiero przed nami, za 2-3 miesiące.
6. Pojawiająca się informacja "zrób zakupy za x zł żeby osiągnąć cel" jest tylko sugestią, zachęceniem. System oblicza ile średnio każdy z użytkowników powinien wydać na zakupy, żeby osiągnąć cel. Im jest nas więcej tym ta sugerowana kwota jest mniejsza. Ale generalnie traktujcie to jedynie w formie ciekawostki.
7. W planach mamy dodanie kolejnych modułów finansowych, kolejnych sposobów wsparcia Klubu.
8. Można dodawać karty kredytowe.
9. Proszę Was o zgłaszanie błędów, funkcji, które Waszym zdaniem należałoby poprawić.
10. Każdy potrzebuje czasu na zapoznanie się z apką, jej działaniem itp., my jako administratorzy także. Najważniejsze, by wyrobić sobie pewien nawyk, ale to kwestia przyzwyczajenia. Potencjał jest olbrzymi i tylko od naszego "chcenia" zależy, jak bardzo go wykorzystamy.
To tak pokrótce
od mnie. Jeśli macie pytania/problemy, pozostaję do Waszej dyspozycji.
pozdRawiam!