Firmy z zagranicznym kapitałem nie garną się do sponsoringu z dwóch względów
1. liga ma złe notowania medialne
2. brak korzystnych przepisów na odpisy podatkowe
Dlatego w piłke inwestują głownie firmy polskie. Przykłady Telefoniki, Liberty, Ptaka, TED-a, Comarchu, Prokomu, ITI, Groclinu, Amiki potwierdzają tą regułę.
Jeżeli jedna z ww. blokad się obali wówczas bedzie napewno łatwiej.
Hindusi z LMN może i by się zdecydowali ale tutaj jest jeszcze inny problem - koncern jest własiciclelem hut w kilku miastach i decyzja o sponsorowaniu tylko jednego klubu nie jest łatwa, bo lokalnie sa duże naciski. Z tego powodu min. PKE oficjalnie nie weszło do Szczakowianki.
Wiec na chwile obecna raczej nalezy szukać w firmach polskich z korzeniami w regionie:
- Liberty - firma z Bytomia, wobec wejścia ITI do Legii prawdopodobnie będzie szukała sobie nowego klubu
- Getin - holding finansowy z Wrocławia, ostatnio kupił GBG w Katowicach, bank adresuje oferte do klienta detalicznego, bedzie zatem szukał nośników reklamy
- Mokate - producent kawy z Ustronia, trudny temat ale w brązowych koszulkach

- Farmacol - Ci maja logo zgodne z naszymi barwami, mielibyśmy dobre wspomaganie farmakologiczne i swietne centrum odnowy w Ustroniu
- Alpinus - firma z korzeniami w Chorzowie, miała jakies trudności ale chyba już z nich wyszła
- Własciciele nowego hotelu w Katowicach - Monopol - sa wysoko na liście nbajbogatyszych Polaków, pochodzą z dolnego śląska ale zaczynakja inwestować u nasj
Jest jeszcze wiele mniejszych firm w regionie, których ja nawet nie znam, ale napewno jest potencjał.